Penduduk kampung Dalam Ketakutan, Bayi 2 Bulan Maut Dimakan Penanggal? ..Seramnya Video…




Mengejutkan: Warga Balangan Kalimantan selatan gempar dalam sebulan terakhir ini apabilan dikatakan hantu kunyang (penanggal) berkeliaran menggangu orang awam.

Pada awalnya kejadian tersebut berlaku di desa tebing tinggi bontang ,kemudian berpindah ke kampung Balangan.

Seorang wanita warga bontang bernama syarifah mendakwa anak keduanya keyla yang baru berusia 2 bulan maut akibat darah di hisap oleh hantu penanggal.

Menurut pengakuan Syarifah pada jam 01.00 malam kejadian ketika itu bayinya menangis sehingga ia terbangun dan menyusukannya,setelah tertidur ia meletakkan Kyla semula.

3 jam berikutnya sekitar pukul 04.00 dia terbangun dan mendapati badan bayinya dalam keadaan miring,selepas dilihat terdapat bercakan darah di kening bayi.

“Pada awalnya saya dan suami sangka bayi di gigit nyamuk,tapi lepas saya teliti muka anak saya agak aneh,ia pucat,bibirnya berubah warna biru,setelah di angkat hidung dan mulutnya mengeluarkan darah bercampur air susu,katanya.

Hal tersebut membuat Syarifah dan suaminya Muhammad Arief terkejut dan cuba melarikan anaknya kehospital,namun pihak doktor berkata bahwa anaknya itu mati akibat terjatuh dan pembuluh darahnya pecah.
Bagaimanapun Syarifah dan suaminya, Muhammad Arief menafikan hal tersebut karena mereka tidur dibawah beralaskan tilam,”macam mana anak saya boleh jatuh kami tidur dibawah” katanya.

Lebih mengejutkan,Syarifah berkata bahwa jenazah keyla dilihat membiru dan lembek dari bagian punggung ke tulang belakang.

Antara benda yang dijumpai berhampiran pekuburan kampung balangan

Sementara di kampung Balangan (sebelah bontang) Kepala kampung Jamnah Senin mengakui adanya manusia jadian itu dan sudah memasuki dua rumah penduduk dikampung balangan.

Salah seorangnya berjaya merakam penampakan hantu penanggal berkenan dan di muat naik ke laman media sosial.

Katanya hantu berkenan menyerupai wanita,berpusing pusing di pokok tepi pantai rumahnya waktu senja.

Meratapi kerisauan warga sekitar pihak polis Balangan Kapolsek Awayan Iptu Agus Sulistiyo mengarahkan pasukan untuk berjaga di kampung berkenan dan mengadakan pertemuan dengan beberapa tokoh agama untuk mencari jalan penyelesaian.

Ini adalah Video yang berjaya dirakam:






Anda suka tak dengan pos ini?
0 komen untuk "Penduduk kampung Dalam Ketakutan, Bayi 2 Bulan Maut Dimakan Penanggal? ..Seramnya Video…"

Sila komen dengan berhemah dan jangan lupa untuk berkongsi pendapat anda di ruang komen.