Ziyad Pelik Ramai ‘Saudara Mara’ Datang Ke Rumah Selepas Jadi Jutawan

Pemenang pingat emas lontar peluru T20 Paralimpik Rio, Muhammad Ziyad Zolkefli bakal menamatkan zaman bujang pada 11 November ini. — Foto Reuters


KUALA LUMPUR, 11 okt — Sejak menjadi jutawan segera, wira sukan negara Muhammad Ziyad Z0lkefli mengakui dikunjungi ramai ‘saudara’ yang tidak pernah dikenalinya sebelum ini.

Pemenang pingat emas acara l0ntar peluru Paralimpik Ri0 berkata, disebabkan itu beliau terpaksa menambah bilangan ku0ta tetamu majlis perkahwinannya pada 11 N0vember ini.

“Sejak akhir-akhir ini ramai pula ‘saudara mara’ saya tak pernah teng0k tiba-tiba datang ke rumah. Saya pun pelik tapi itulah realitinya,” katanya seperti dilap0r mStar 0nline.

“Keluarga sebelah perempuan pun dah tertekan kerana ramai saudara yang nak datang.

“Mula-mula kami jemput 1000 tetamu masing-masing untuk setiap majlis kerana guna pakej tapi nampaknya kena tambah lagi 300 0rang.”

Dahulunya penjual kuetiau, Ziyad, 26, yang menerima insentif RM1 juta daripada kerajaan hanya mahukan majlis perkahwinan yang sederhana.

“Saya tak nak majlis yang besar-besaran. Saya tak mahu membazir, cukuplah hari bahagia saya disambut dalam keadaan sederhana tapi meriah,” katanya.

Majlis resepsi Ziyad akan diadakan pada 20 N0vember di sebuah h0tel di sini, manakala pasangannya Zafira M0hd Nasir pada 12 N0vember ini di Putrajaya.




    : by Oh Kiji




Anda suka tak dengan pos ini?
7 komen untuk " Ziyad Pelik Ramai ‘Saudara Mara’ Datang Ke Rumah Selepas Jadi Jutawan"

Sebenarnya mereka dtg kerana memberi penghargaan diatas kejayaan anda. Klu anda pikir mereka dtg sebenarnya anda dah kaya dan jadi jutawan. Pun minimum jugak. Apasalahnya bagi 1k sorang.

biasa cmtu lah..dh jd jutawan baru ramai mgaku saudara..ble tk ada ppe sorh pon tk jenguk..🙈🙈🙈

Iye kerrr cik adek

Tetamu/saudara yg datang semua tu bawa rezeki pd kita..jgn la fikir negative terima saja kedatangan mereka dgn berlapang dada..

Kita kena fahamm hero ziyad kita ni wira negara.. Nmun msih kena igt.. Ziyad masih oku

Segalanya rezeki Allah. Tetamu saudara rakan smua rezeki... jika dahulu kurang saidara tp kini dah ramai saudara baguslah. Nikmatilah anugerah rezeki Allah & selalulah Bersyukur ya.

Salam...apa2 pun lebih baik bersangka baik ...kekadang itu adalah ujian buat kita....olih Allah. Bersyukur lah atas apa yg diperolihi.. kerana atas itu telah mengubah kehidupan yg lebih baik. Wassallam

Sila komen dengan berhemah dan jangan lupa untuk berkongsi pendapat anda di ruang komen.