Saya Tak Dapat Tentukan Adakah Rumah Hobbit Ini Gila Ataupun Hebat,Tapi Lepas Tengok Didalamnya Saya Rasa Mahu Tinggal Disitu

Rumah kecil yang Hebat ini dipanggil "Rumah Hobbit".Rumah ini direka oleh seorang arkitek terkenal yang bernama Peter Archer.

Rumah ini terletak di chester county,pennsylvania.Rumah ini dibina untuk tujuan muzium persendirian,tempat peribadi dimana semua perminat pernulis buku yang hebat ini JRR Tolkien boleh mengimbau kenangan,menyimpan buku yang berusia 30 tahun,patung-patung dan  pelbagai lagi koleksi.


Inilah rumah yang diinpirasi dari buku The Hobbit yang terletak di chester county









Archer,yang hanya mengetahui sedikit tentang Tolkien sebelum mereka rumah ini menjelaskan:

"semasa permulaan pembinaan rumah ini,saya baca buku The Hobbit dan menonton filem The Lord Of The Ring,dan yang paling penting sekali,saya melihat penulisan Tolkien,memahami setiap karakter dan sesuana,melihat lakaran-lakaran hebat dari hasil kerjanya.Kami mahukan ianya seperti sudah lama.Ia dibina pada tahun 2014,tapi jika dilihat ianya seperti dibina pada 1904 atau 1604 yang lalu."

Jika saya mempunyai rumah ini,pasti akan selalu bersantai didalamnya sambil membaca buku bertemankan secawan kopi :-D

Sumber: Viral nova




Anda suka tak dengan pos ini?
1 komen untuk pos "Saya Tak Dapat Tentukan Adakah Rumah Hobbit Ini Gila Ataupun Hebat,Tapi Lepas Tengok Didalamnya Saya Rasa Mahu Tinggal Disitu"

fuhh..memang best kalau ada satu rumah macam nih..

Sila komen dengan berhemah dan jangan lupa untuk berkongsi pendapat anda di ruang komen.