Nampak Pengemis Ini?Anda Pasti Tidak Akan Lupa Apa Yang Dia Telah Buat..Dan Jangan Sesekali Lupakanya

lelaki tua ini boleh tunjukan kepada anda bagaimana rasanya untuk menjadi seorang wira. Beliau tidak mempunyai apa-apa lansung, tetapi dia memiliki satu sifat yang lebih berharga daripada emas atau seangkatan denganya.Apabila anda lihat lelaki yang berumur 99 tahun ini lakukan setiap hari, anda pasti akan sedar bahawa wira sejati sebenarnya wujud..mereka tidak seperti apa yang anda semua sangkakan.


Dobrev telah hilang sebahagian dari pendengaranya semasa perang dunia ke 2,selama berdekad dia menghabiskan masanya dengan berjalan sejauh 25 km setiap hari,tinggal di pondok buruk dengan berbekalkan baju dan seluar buatan tangannya sendiri.



setiap hari dia akan berjalan dari kampungnya ke sofia,bulgaria untuk meminta sedekah.


Peliknya dobrez tidak meminta sedekah untuk dirinya.Dia hanya hidup dengan hanya berbekalkan 80 euro(RM300) sahaja sebulan.


Semua duit yang dia dapat dari hasil meminta sedekah selama beberapa tahun(di anggarkan 40,000 euro) didermakan ke rumah anak-anak yatim untuk membiayai kos rumah anak yatim tersebut.


Dia tidak simpan 1 sen pun duit yang diterima untuk dia,


Ada yang memanggilanya wali baylovo(semperna nama kampunya)..dan tahun ini umurnya mencecah 100 tahun.


Jadi jika anda memerlukan idola,ini lah salah seorang yang anda boleh contohi(sifat dermawan).Jika semua masyarakat didunia ini sepertinya,pasti dunia ini akan aman dan sentosa.

Sumber: viral nova
Share jika anda rasa menarik



Anda suka tak dengan pos ini?
0 komen untuk "Nampak Pengemis Ini?Anda Pasti Tidak Akan Lupa Apa Yang Dia Telah Buat..Dan Jangan Sesekali Lupakanya"

Sila komen dengan berhemah dan jangan lupa untuk berkongsi pendapat anda di ruang komen.