ketahui khasiat bawang putih untuk wajah anda

Apa kebaikan bawang putih untuk wajah anda

khasiat bawang putih untuk wajah
Betul ke bawang putih ada kebaikan pada wajah kita sebenarnya?jadi oh kiji akan kumpaskan sedikit tentang bawang ini dan anda akan bakal tahu kebaikan tentang bawang putih ini.Kalau anda ada bac pos yang lepas anda pastinya sudah mengetahui khasiat dan manfaat bawang putih ini.

Seperti di pos 5 khasiat bawang putih dahulu,bawang putih atau nama inggerisnya pearl onion ni mampu mengurangkan risiko strok,kanser,menjadi anti bakteria dan juga virus dan juga mengandungi banyak kandungan iodin iaitu kandungan yang bagus untuk pesakit yang menghidapi penyakit hypertiroid.

Untuk Wajah


Manakala untuk wajah pula ianya sudah terbukti bahawa bawang putih ini mampu merawat masalah jerawat seperti yang ditulis didalam pos petua dan khasiat bawang putih untuk jerawat ini.Seperti didalam pos tadi,bawng putih ini mengandungi bahan yang dipanggil allicin dimana ianya mampu untuk menghaluskan juga melembutkan tekstur pada kulit wajh kita.

Bawang putih sebenarnya ubat semula jadi yang telah pun digunakan sejak dari zaman dulu kala lagi.Cuma akibat dari peralihan zaman cara ini telah pun dilupai oleh masyarakt kita dinegara ini.

cara kegunaan: potong bawang putih dengan satu hirisan,kemudian sapukan pada wajah yang mengalami jerawat tersebut,biarkan selama 5 minit kemudian bilaskan dengan air bersih.
Jadi jika ada orang bertanya betul ke khasiat bawang putih ini boleh menghilangkan jerawat ini,anda berikan pos khasiat bawang putih untuk wajah ini kepada sebagai rujukan.

Ok lah sampai sini sahaja lah dahulu,insyallah di pos akan datang saya akan poskan tentang khsiat bawang putih yang dibakar atau digoreng pulak ye.



Anda suka tak dengan pos ini?
0 komen untuk "ketahui khasiat bawang putih untuk wajah anda"

Sila komen dengan berhemah dan jangan lupa untuk berkongsi pendapat anda di ruang komen.