Kenapa dan panduan cara hilangkan jerawat batu anda

Panduan dan cara-cara hilangkan jerawat batu

Cara hilangkan jerawat batu

Tentu anda segan jika mempunyai jerawat batu bukan,dan sememangnya anda disini sedang mencari cara hilangkan jerawat bukan?Jangan bimbang saya akan berkongsikan kepada anda cara-cara menghilangkan jerawat batu anda dengan cara mudah.

Tapi sebelum itu adalah baiknya jika kita mengenali dengan lebih dekat lagi apa itu jerawat batu dan kenapa atau puncanya terjadi jerawat batu ini.

Kenapa Terjadinya Jerawat Batu???


Jerawat batu terjadi apabila liang-liang roma atau Open pores pada kulit muka kita menjadi tersumbat.Biasanya ia terjadi di hidung, dagu dan pipi anda tapi sebenarnya dekat mana-mana kawasan muka anda pun ianya boleh terjadi. Ia menjadi liang pori sebagai pembukaan untuk bulu roma,saiz bulu roma kita bergantung pada saiz liang.Kadang-kadang campuran sel-sel kulit mati menyebabkan liang itu untuk kelihatan lebih terbuka atau tersumbat..Hormon menyebabkan kelenjar minyak  menghasilkan lebih banyak minyak dan jika liang roma tersebut tersumbat, ini mewujudkan persekitaran yang sempurna untuk bakteria membiak sekali gus menyebabkan timbulnya jerawat jerawat batu.

Dengan erti kata lain,kulit berminyak akan menyebabkan liang pori anda tersumbat,dan liang pori yang tersumbat akan menyebabkan tumbuhnya Jerawat batu..

Masalah pori-pori wajah terbuka ini sebenarnya adalah disebabkan oleh faktor genetik   keturunan.Genetik bukan sahaja akan mewariskan warna kulit, warna anak mata, malahan juga boleh mewariskan struktur pori-pori wajah seseorang itu.Juga Wajah yang sering terdedah dengan radiasi ultraviolet cahaya matahari boleh menyebabkan kerosakan Elastin wajah dan menjadikan pori-pori wajah terbuka.

Kaedah mencegah liang pori dari tersumbat


Membasuh muka dengan pencuci muka yang sesuai boleh membersihkan liang roma yang tersumbat dan mengurangkan kotoran pada muka.Liang roma/pori yang bersih boleh mencegah dan mengurangkan pertumbuhan jerawat.Anda juga patut menggunakan pencuci muka yang tidak mengandungi minyak.

Produk yang anda pilih mestilah membantu dari segi :

  • mengecilkan saiz liang pori
  • membersihkan liang supaya tidak tersumbat
  • menghalang jerawat supaya tidak muncul akibat liang tersumbat
Produk yang mampu hilangkan jerawat batu dengan cepat

produk hilangkan jerawat batu dengan cepat

Sabun Vitamin MZ Secret Soap ini mengandungi kandungan 100 % bahan semulajadi yang selamat.Dengan kajian terbaru dari pasukan R&D MZ Secret, Sabun Vitamin A,C & E kami kini telah diperhebatkan lagi dengan teknologi Nano-CellTec.Nano-CellTec adalah teknologi ilham dari Switzerland yang pertama kali diperkenalkan di Malaysia!

Sabun Vitamin MZ Secret Soap Mampu:

  • Menghilangkan jerawat/parut/pigmentasi/stretchmarks dan cela
  • Mengurangkan kedut serta menegangkan
  • MENCERAHKAN kulit yang kusam/gelap termasuk bahagian badan
  • Menghilangkan hitam di bahagian ketiak dan peha
  • Menghilangkan minyak berlebihan
  • Menghilangkan hitam di bahagian ketiak dan peha
  • Kulit lebih licin
  • Memudarkan jeragat
  • Menghilangkan blackhead/whitehead
  • Menyamaratakan tona kulit

Harga : RM70sm RM75ss

Untuk Tempahan Secara SMS/WhatsApp
Ruangan ini untuk disewa "RM200 per 40 hari" sila hubungi 0145062632


Anda suka tak dengan pos ini?
0 komen untuk "Kenapa dan panduan cara hilangkan jerawat batu anda"

Sila komen dengan berhemah dan jangan lupa untuk berkongsi pendapat anda di ruang komen.