Susu kambing untuk kesuburan suami isteri

Susu kambing bagus untuk kesuburan suami isteri

susu kambing untuk kesuburan

Pada zaman sekarang ini ada banyak cabaran yang tersendiri bagi pasangan-pasangan yang baru sahaja mendirikan rumah tangga.Perkara yang pertama pasangan yang baru mendirikan rumah tangga akan rancang dengan betul adalah untuk mendapatkan anak.Mempunyai rahim yang lemah dan susah hamil andalah punca utama masalah kesuburan pada wanita.Tapi tahukah anda dengan mengamalkan meminum susu kambing segar secara kerap setiap hari,masalah ini dapat diselesaikan dan majoriti wanita yang mengalami masalah kesuburan biasanya dengan izin Allah akan pasti mendapat zuriat.Mari baca perkongsian dari oh kiji kali ini dibawah.



khasiat susu kambing segar untuk kesuburan


kesuburan suami isteriDengan rutin harian meminum susu kambing,kesuburan wanita dan lelaki normal mampu menambahkan hormon,mengktifkan dan menguatkan sperma,merangsang rahim dan memanaskan organ pembiakan.Meminum susu kambing ini telah pun menjadi amalan oleh remaja-remaja di tanah arab yang telah pun mendirikan rumahtangga.Susu kambing sebenarnya boleh membantu merangsang rahim kita,memanaskan organ pembiakan dan juga menguatkan tenaga-tenaga dalaman kita.




Manfaat dan khasiat sebenar susu kambing



Susu Kambing merupakan susu terbaik selepas susu ibu.Kandungan Kalsium dan Phosporos yang terkandung di dalam susu kambing hampir sama dengan susu ibu(klik sini dahulu jika anda ingin memberikan susu kambing pada bayi anda).Jumlah protein, vitamin A, mineral dan zat besi didalam susu kambing ternyata melebihi daripada susu lembu.Susu Kambing mempunyai sifat alkali yang mampu membantu memaksimumkan penyerapan zat dalam badan dan menurunkan kadar asid dalam darah.Ianya juga boleh meningkatkan daya imunisasi badan dan menyahkan toksid didalam darah kita. Susu Kambing mempunyai saiz molekul-molukel yang amat kecil berbanding dengan susu lembu bagi mempercepatkan penghadaman didalam perut manusia.Dengan mengandungi faktor bio aktif seperti IGF1 yang sangat tinggi dan jug asid CLA (conjugated linoleac acid) sebagai agen anti kanser.



Selain dari sudut kesihatan,penggunaan susu kambing yang konsisten mampu memulihkan tenaga batin.Ianya bukan sahaja rasa lazat, tapi khasiat susu kambing telah banyak membantu pasangan suami isteri untuk sentiasa bersama dan memberi keputusan yang cukup berkesan.


Cara meminum susu kambing dengan buah kurma


Ambil buah kurma dan genggam sambil berselawat keatas Nabi sebanyak tiga kali. Kemudian buah kurma tadi dikisar dan dicampurkan ke dalam air susu kambing.Minum cukup untuk sekali sahaja didalam masa sehari.Sekali lagi amalan meminum susu kambing ini telah banyak diamalkan oleh ramai pasangan suami isteri yang ingin mendapatkan zuriat dan insyallah ianya juga berkesan kepada anda nanti.

Pengunaan Habbatus sauda kepada wanita hamil


Wanita hamil dilarang sama sekali menggunakan minyak habbatus sauda kerana ia telah dilaporkan didalam perubatan Iman Ibnu Qayyum bahawa pengunaan minyak habbatus sauda boleh menggalakkan pengguguran.Merebus jintan hitam ini juga boleh menggalakkan pengecutan uterus selepas kelahiran.Ramai wanita-wanita dimalaysia tidak mengetahui dan masih terus mengamalkan dengan harapan ianya dapat meningkatkan kesuburan kepada mereka,ketahuilah ia tidak benar sama sekali..Habbatus sauda terbukti hanya dapat digunakan untuk meningkatkan kesuburan pada kaum lelaki sahaja bukannya untuk kaum wanita.

Info:Khasiat Habbatus Sauda dapat membantu menambah kuantiti sperma dalam air mani lelaki dan meningkatkan hormon testosteron mereka.

Jadi elakan mengunakan mengunakan habbatus sauda ketika anda atau isteri anda sedang hamil.

Salah satu pertua yang dikongsikan oleh rakan saya


  • Ambil segenggam kacang hijau dan rendam kacang hijau tersebut selama 2 hari (sampai tumbuh ekor anak taugeh dan kira-kira panjang ekor tersebut menjadi dua kali panjangnye dari kepalanya). Air rendaman itu pula hendaklah sama dengan aras kacang hijau (bagi kacang itu tenggelam didalam air).Kemudia tutup bekas tersebut (untuk memudahkan kerja,rendam sahaja dengan menggunakan periuk).Bila dah jadi anak taugeh,cuci dan buang kulit hijau yang ada padanya.Rebus tauge itu dengan sukatan dua gelas air didalam masa 15 minit dengan api sederhana.Apabila air rebusan tadi sudah tinggal jadi separuh,tapis dan ambil air rebusan yang tinggal dan letak didalam gelas minuman.
  • Minum air rebusan itu setiap pagi bermula dari hari pertama period sampaila waktu subur.Menurut pengamal petua ini,mereka cuma mengamalkan petua ini sebulan saja.selepas sebulan mengamalkannya,dengan izin Allah dia mengandung.Menurutnya lagi, kawan-kawannya yang lain yang juga mengamalkan petua ini Alhamdulillah berjaya mengandung.Kepada mereka yang inginkan anak, cubalah amalkan petua ini.Cuba amalkan dan tawakal pada Allah.Doa banyak-banyak. Semoga dipercepat menimang cahaya mata. Sekian.

Artikel Berkaitan: Harga susu kambing Fungsi sabun susu kambing

Video Yang berkaitan




Anda suka tak dengan pos ini?
0 komen untuk "Susu kambing untuk kesuburan suami isteri"

Sila komen dengan berhemah dan jangan lupa untuk berkongsi pendapat anda di ruang komen.