13 fakta mengejut tentang korea utara

 13 fakta yang amat mengejutkan kita tentang korea utara


Sony telah menarik semula sebuah filem temuramah setelah menerima ugutan dari hacker korea utara.Penarikan filem tersebut seiring dengan 1 masej yang diterima secara online dimana masej ugutan tersebut menyatakan akan menyerang mana-mana panggung wayang yang menyiarkan filem tersebut.

FBI percaya bahawa masej tersebut sebenarnya didalangi oleh korea utara sendiri,juga serangan siber pada komputer sony.Serangan ini berkemungkinan adalah reaksi kepada 1 plot didalam filem tersebut,iaitu pembunuhan ketua korea utara,kim jong un.Apa-apa pun dibawah adalah 13 fakta mengejut tentang negara korea utara ini.

1).Hanya pegawai tentera dan juga kerajaan yang boleh memiliki kereta sendiri.

korea utara 1

2).Ianya menjadi kesalahan besar jika mengambil gambar orang miskin kerana dipercayai boleh mencemarkan imej korea utara.

korea utara 2

3).Stadium Rungrado 1 may di pyongyang korea utara adalah 1 stadium yang terbesar didunia dimana ianya mampu memuatkan 150,000 orang dalam satu-satu masa.

korea utara 3

4).Kijong-dong adalah sebuah model bandar yang bertujuan untuk menarik penduduk di sempadan korea selatan ke korea utara,tetapi hakikatnya tiada seorang pun yang tinggal dibandar tersebut.

korea utara 4

5).Program angkasa korea utara dikenali sebagai NADA.

korea utara 6

6).Jika ada yang ditangkap ketika sedang membaca bible ataupun menonton filem lucah,mereka akan dijatuhkan hukuman mati.

korea utara 7

7).Kim jong un membunuh pakciknya sendiri dengan cara menghumban pakciknya yang dalam keadaan berbogel ke dalam sangkar yang dipenuhi dengan 120 ekor anjing yang kelaparan.Kemudian dia membunuh semua ahli keluarga pakciknya.

korea utara 8

8).Korea utara sekarang masih menawan kapal tentera laut US sejak dari tahun 1968.

korea utara 9

9).Di korea utara ganja tidak haram dan tidak dianggap sebagai dadah.

korea utara 10

10).Korea utara terpaksa menonton piala dunia 2014 dengan masanya lewat 24 jam.

piala dunia 2014

11).dalam masa 60 tahun,lebih dari 23,000 rakyat korea utara pergi ke korea selatan dan hanya 2 sahaja rakyat korea selatan pergi ke korea utara.



12).Hanya terdapat 28 gaya rambut yang diluluskan oleh kerajaan.

gaya rambut korea utara


13).memakai seluar jeans di korea utara adalah 1 kesalahan.

seluar jeans

Sumber rujukan:
  1. viralnova.com


Anda suka tak dengan pos ini?
3 komen untuk "13 fakta mengejut tentang korea utara"

seksa betul duduk kat Korea Utara tu. Negara dia negara tertutup dan sebab tu banyak rahsia yang kita tak tahu pasal mereka.

teknologi senjata mereka digeruni ...

mana ada baca bible kena hukum mati sbb aku penah tengok rancangan "dont tell my mother" ada penganut kristian kat korea utara siap ada gereja lagi

Sila komen dengan berhemah dan jangan lupa untuk berkongsi pendapat anda di ruang komen.