Bunga Ros Yang Menyeramkan

Alam kadang memberi kejutan yang tidak terduga . Siapa sangka , dari sebuah kelopak bunga ros yang cantik , muncul bentuk tengkorak yang menyeramkan . Ini adalah bunga ros yang terbentuk semulajadi dan asli , tanpa kejuruteraan foto .



Dsiarkan oleh discovermagazine.com , foto ini diambil oleh Todd Terwilliger dan diposkan dalam laman Flickr miliknya . Foto ini diambil pada sebuah taman di Notre Dame . Yang membuat  bunga ros ini unik dan agak menyeramkan adalah kesan wajah tengkorak pada kelopak yang terbentuk secara semula jadi .

Yang mengagumkan , ada jurugambar lain di Fickr dengan ID yang juga mengambil foto bunga ros di lokasi yang sama , iaitu Notre Dame . Kemungkinan , dua jurugambar ini mengambil gambar bunga ros yang sama . Maka boleh dipastikan bahawa ini memang bunga ros  asli dan tanpa kejuruteraan .

Bunga ros ini tentu tidak tumbuh dengan kelopak bentuk tengkorak . Fenomena ini disebut Pareidolia , iaituketika kita seolah - olah melihat bentuk tertentu pada sebuah benda , padahal itu hanya kerana kita akrab dengan bentuk tengkorak , sehingga bentuk rawak pada kelopak bunga ros ini kita anggap berbentuk tengkorak .

Peristiwa ini mungkin hanya terjadi satu daripada berjuta - juta bunga yang mekar . Namun inilah bukti bahawa alam selalu memberi banyak kejutan untuk kita . Semoga hal unik ini boleh membuat anda makin mencintai alam .


Anda suka tak dengan pos ini?
0 komen untuk "Bunga Ros Yang Menyeramkan"

Sila komen dengan berhemah dan jangan lupa untuk berkongsi pendapat anda di ruang komen.