Patutlah Jamal Samseng UMN0 Hidup Ketakutan Sekarang Ini! Ini Adalah Pendedahan Ketua Siasat Jenayah Mengenai Jamal!





PETALING JAYA: P0lis akan mem0h0n waran tangkap dan mengesan Datuk Seri Jamal Yun0s, selepas ketua Umn0 Bahagian Sungai Besar itu gagal menampilkan diri di balai p0lis hari ini, kata Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Selang0r, Seni0r Asisten K0misi0ner Fadzil Ahmat.

Fadzil berkata, Jamal masih mempunyai baki 6 kes yang disiasat selain 3 kes yang sudah dituduh terhadapnya di H0spital Pakar Ampang Puteri 25 Mei lalu.

“Pihak p0lis sudah memberikan masa yang cukup untuk Jamal memberikan kerjasama dalam semua siasatan dan pr0sedur yang sedang dijalankan.

“Namun beliau masih gagal untuk memberikan resp0n sepatutnya. Malah, sentiasa cuba berd0lak dalik dalam kenyataan kenyataan viral yang dilakukan beliau,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Jamal dalam rakaman vide0 berdurasi selama lebih 7 minit mem0h0n perlindungan dari Menteri Dalam Negeri Tan Sri Muhyiddin Yassin kerana bimbangkan keselamatan dirinya.

Beliau merayu dirinya tidak dizalimi selepas rumahnya diserbu dan kediaman ibu dan rakan-rakannya dikunjungi p0lis.

Sebelum ini, peguamnya, Datuk Imran Tamrin merayu Jamal supaya hadir ke IPD Ampang Jaya bagi menyelesaikan pr0ses ikat jamin yang diperintahkan terhadapnya.

sebelum ini vide0 jamal sembunyikan diri dalam hutan kelapa sawit dan m0h0n pada Tan Sri Muhyiddin Yassin tular

Vide0 : Jamal jamban ketakutan sembunyi dalam ladang kelapa sawit takut ditangkap p0lis | Selepas gagal hadir di balai p0lis hari ini, Ketua Umn0 Sungai Besar Datuk Seri Jamal Yun0s mengirimkan klip vide0 untuk memberi penjelasan.

Dalam klip vide0 berdurasi 7 minit itu, Jamal yang dilihat berada di kawasan kelapa sawit menjelaskan bahawa dia bimbang akan ditangkap pihak berkuasa sebaik sahaja hadir memberi kenyataan.

“Saya bukannya men0lak pelaksanaan undang-undang terhadap saya tetapi apabila yang berlaku terhadap saya ini (sehingga) dengan nama saya disenaraihitamkan dan (saya) diletak dalam langkah keselamatan khas 0leh PDRM (saya jadi bimbang).

“Dan selepas SPRM menyerbu kediaman saya, pejabat, dan beberapa tempat lain, saya bimbang daripada semalam hinggalah malam tadi rumah saya diserbu 0leh p0lis, (selain) kediaman ibu saya, rakan-rakan saya.

“Ini yang membimbangkan saya untuk hadir hari ini ke IPD Ampang walaupun saya telah berjanji semalam (untuk datang),” katanya.

Jamal sebelum ini berjanji untuk hadir ke IPD Ampang Jaya bagi memberi keterangan pada kira-kira jam dua petang.Bagaimanapun, beliau gagal hadir seperti dijanjikan.

Sementara itu, Jamal juga mem0h0n perlindungan daripada Menteri Dalam Negeri, Tan Sri Muhyiddin Yassin memberi jaminan kepada beliau sekiranya mahu dirinya segera tampil memberi kerjasama kepada pihak berkuasa.

“Saya m0h0n Menteri Dalam Negeri Tan Sri Muhyiddin Yassin memberikan jaminan kepada saya se0rang pemimpin p0litik, pemimpin aktivis supaya tidak dizalimi, tidak dianiaya.

“Saya melihat apa yang berlaku kepada saya hari ini seperti mana Tun Dr Mahathir menzalimi (Datuk Seri) Anwar (Ibrahim) dan rakan-rakannya ketika dahulu.

“Saya bukannya penjenayah tetapi saya diperlakukan seperti penjenayah dan pengganas sekarang ini,” katanya.

Terdahulu, ketua Gerakan Baju Merah itu didakwa bawah Seksyen 290 Kanun Keseksaan ek0ran mengetuai bantahan penganjuran ‘Better Beer Festival 2017’ (BBF17) di hadapan pejabat pentadbiran kerajaan negeri Selang0r pada 5 0kt0ber lalu.

Jamal juga disiasat mengikut Seksyen 34, Akta Senjata Api 1960 atas dakwaan mempamerkan senjata api di khalayak ramai.


Sumber: HelangMerah


Anda suka tak dengan pos ini?
0 komen untuk "Patutlah Jamal Samseng UMN0 Hidup Ketakutan Sekarang Ini! Ini Adalah Pendedahan Ketua Siasat Jenayah Mengenai Jamal!"

Sila komen dengan berhemah dan jangan lupa untuk berkongsi pendapat anda di ruang komen.