Orang Lain Kerja Sebulan Rm2000 Tetapi Lelaki Ini Berjaya Mengaut Keuntungan Rm2000 Hanya Dalam Perjalanan Dari LRT Setiawangsa Ke KLCC.



Minggu lepas saya ada mesyuarat dengan se0rang IT C0nsultant di KLCC dan saya buat keputusan untuk s0lat Jumaat di Masjid KLCC.#

Masuk sahaja train di Stesen Setiawangsa, saya duduk di tengah antara 2 0rang lelaki yang sedang bermain HP, dan hadapan saya pun kerusi penuh 3 0rang wanita sedang bermain HP.#

Saya pandang kiri dan kanan sejauh mata mampu memandang, ternyata 80% penumpang train itu sedang sibuk dengan HP masing-masing.

Ketika itu HP saya dalam beg pun vibrate banyak Whatsapp masuk. Hampir-hampir sahaja saya ingin mengambil HP saya, saya terfikir sejenak.#

Saya merasakan dah terlalu banyak masa saya bersama dengan HP setiap hari, saya nak buat sesuatu yang lebih bermakna dalam jangka waktu yang saya ada sekarang ini.

Maka saya keluarkan tasbih dan mula berselawat memandangkan hari itu hari Jumaat, digalakkan perbanyakkan selawat.

Guess what???#

Dalam perjalanan dari Stesen Setiawangsa ke KLCC hanya selang 5 stesen dan lebih kurang mengambil masa 20 minit atau kurang, saya mampu berselawat tidak kurang daripada 200 kali!

Andai saya buat keputusan mengeluarkan HP saya dari beg awal tadi, saya tidak akan berselawat walau 1 kali.

1 kali selawat kepada Rasulullah SAW, Allah akan berselawat kepada anda sebanyak 10 kali.#

Saya “invest” 200 selawat, dan saya dapat “pr0fit” sebanyak 2,000.#

Habis macam mana saya b0leh buat 2000? (Itu je yang k0rang nak tahu kan.)#
Angka “2,000” itu hanya untuk menarik perhatian pembaca, jika bercerita tentang kekayaan dunia dan harta, pasti ramai ingin tahu bagaimana caranya dan ramai akan mencuba buat “RM”2000. Siapa tak nak kerja 20 minit dapat RM2000 kan? 0rang lain kerja 1 jam baru dapat RM6.

Tapi bila sebut ganjaran Allah yang ramai sedia tahu, berapa ramai agaknya buat dan pernah buat? Sementara RM2000 itu pun langsung tidak tepat dan terlalu sedikit nilainya untuk dibandingkan dengan 1 kali selawat.

Benar kata Habib Musa Kadzim Bin Ja’far Assegaf:

“1000 kali sh0lawat bukanlah banyak, tetapi syaitanlah yang menjadikan 1000 kali itu banyak.”
Sedangkan kita b0leh menghabiskan berjam-jam untuk teng0k TV, main Faceb00k, dengar lagu dalam kereta sementara sangkut jem 1 Jam. Tapi dengar sahaja 1000 kali selawat itu se0lah-0lah perkara yang mustahil.

Saya sedar 1 perkara pada hari itu, sebenarnya banyak amalan dan perkara dalam hidup yang kita mempunyai tenaga dan masa yang mencukupi dan lumayan untuk melakukannya.

Hanyasanya kita MAHU atau TIDAK.

Jadi siapa agak-agak yang nak spend 20 minit sekarang untuk selawat sekurang-kurangnya 200 kali?

Tak apa.. nanti pun b0leh selawat kan.. Nanti-nanti je lah….




Sumber: TheVocket


Anda suka tak dengan pos ini?
0 komen untuk "Orang Lain Kerja Sebulan Rm2000 Tetapi Lelaki Ini Berjaya Mengaut Keuntungan Rm2000 Hanya Dalam Perjalanan Dari LRT Setiawangsa Ke KLCC."

Sila komen dengan berhemah dan jangan lupa untuk berkongsi pendapat anda di ruang komen.