Tsu laman sosial pertama pengguna berkongsi kandungan kemudiannya dibayar

Laman sosial pertama dimana penggunanya dibayar kerana berkongsi kandungan seperti gambar,video,muzik dll!

tsu.co
Pada masa sekarang laman web sosial 1 dunia iaitu Facebook dan juga Twitter mengunakan kandungan yang dihasilkan dan juga dikongsi oleh pengguna-pengguna mereka untuk meraih keuntungan kepada pemegang saham mereka dimana tiada 1 sen pun aliran wang yang akan pergi semula kepada pengguna mereka.(istilah lainnya ialah mereka ni menjana pendapatan dengan cara menyiarkan kandungan-kandungan yang dikongsikan dan dimuat naik secara suka rela oleh pengguna mereka sendiri).

Satu revolusi idea baru telah datang dan mengubah segala-galanya diseluruh dunia.Tsu adalah sebuah laman sosial pertama didunia yang berkongsi 90% keuntungan yang diperolehi kepada penggunanya.Ianya baru sahaja dilancarkan pada 21/10/2014 lepas,dan sistem algoritmanya lebih kepada mengagihkan keuntungan jualan terus kepada puncanya.
hasil pendapatan yang dijana di tsu.co
Menurut pengasas Tsu,sebastian sobczak:

Rangkaian atau laman sosial yang telah pun berjaya tersebut telah melakukan model perniagaan yang hebat tetapi mereka meraih keuntungan berlipat kali ganda hasil daripada kandungan-kandungan yang telah dihasilkan oleh pengguna-pengguna mereka secara percuma.Mengapa harus orang lain yang secara komersialnya mendapat keuntungan daripada hasil kerja orang lain tanpa sedikit pun keuntungan yang dihasilkan diberikan kembali kepada pemiliknya?Pasaran yang kita masuki dan ambil bahagian ini sebenarnya mempunyai ruang yang sangat besar dan ianya juga semakin meningkat dan pastinya semua orang boleh merasainya juga — Oleh sebab itu kami lebih unik daripada mereka,kami memberikan ganjaran kepada setiap pengguna yang melakukan semua kerja.Inilah suasana dan juga cara sebenar bagi masyarakat seluruh dunia bekerja.
Dari sudut padangan lain,Tsu kelihatan beroperasi sama sahaja seperti laman sosial yang lain iaitu menghasilkan keuntungan daripada page views,tapi apa yang membezakan mereka ialah hanya 10% hasil daripada keuntungan pengiklanan tersebut akan pergi kepada Tsu,manakala 50% lagi diberikan kepada pemilik kandungan,dan 50% lagi diberikan kepada pengguna yang telah membawa pemilik kandungan tersebut ke dalam rangkaian mereka(Tsu).Tidak seperti rangkaian yang lain dimana 100% keuntungan yang telah dihasilkan diambil dan disimpan oleh mereka sendiri. 


Jadi pastikan anda tidak lupa untuk invite rakan-rakan anda sekali kerana Tsu akan membayar kepada pengguna yang membawa mana-mana pemilik kandungan yang telah memberikan keuntungan kepada Tsu.


Tips: Cuba dapatkan seberapa ramai follower dan tambah senarai rakan anda terlebih dahulu,terus buat sehingga sehinggalah anda capai ke tahap permintaan yang maksima.Kemudian baru mula berongsi kandungan yang menarik.

Jadi secara gambaran ringkas anda akan membuat duit dengan membina rangkaian family tree anda sendiri dimana anda akan invite rakan anda,kemudiannya rakan anda pula akan invite rakannya pula dan kemudianya kandungan yang telah dikongsi oleh anda pula dilihat oleh pengguna lain.Untuk lebih pemahaman lagi anda boleh rujuk dari salah 1 Faq Tsu dibawah.


gunakan short code "ohkiji" ketika signup nanti.

How do users make money on TSU?

On tsū,users own their content and own their network, therefore they own the royalties generated from advertising, sponsorship and partnership dollars wrapped around their content. Additionally if any users came to the platform via a user’s short code or invitation, then that user will in perpetuity earn a portion of the economics of the newly invited individual and their social network on tsū. 

This only happens on tsū and mechanically cannot happen on any other incumbent platform. If a tsū user’s post is viewed, that post creates economics – at the very least an advertisement is served alongside that post which is revenue. tsū simply arranges these revenues to trickle to the users as royalties via our algorithm that rewards both relevant content and social network building.

What is Tsῡ’s Algorithm?

Tsū’s algorithm automatically tracks, measures, and distributes revenue to the appropriate user and their family tree. At a high level, 90% of revenues are distributed to users. To maintain the platform, tsū receives 10%. To see how this breaks down, let’s take a look at 4 users, all with varying start dates on tsū.

User A invites user B, who invites user C, who invites user D

Part 1

  • $100 of earned revenue is generated based on the content user D shared (photos, videos, status updates, etc.)

Part 2

  • 90% of earned revenue go to the users. In this case, $90 of the $100 is shared with all the users.
  • tsū takes 10% of the $100 for platform fees. In this case $10.

Part 3

  • User D, the original content creator takes 50% of the $90. In this case, $45.
  • User C gets 33.3% (1/3) of the original $90 generated. In this case, $29.70
  • User B gets 11.1% (1/3 of 1/3 = 1/9) of the original $90 generated. In this case $9.99
  • User A gets 3.70% (1/3 of 1/3 of 1/3 = 1/27) of the original $90 generated. In this case $3.33
  • This is what we call the rule of infinite thirds



Anda suka tak dengan pos ini?
2 komen untuk "Tsu laman sosial pertama pengguna berkongsi kandungan kemudiannya dibayar "

setakat ini betul lagi kikiki...boleh try kalau berminat...

Sila komen dengan berhemah dan jangan lupa untuk berkongsi pendapat anda di ruang komen.