Beranikah anda untuk melalui jalan ini?


Kebiasaannya masyarakat dinegara ini yang tinggal dibandar raya jika memandu kereta atau pun menunggang motor pulang dari rumah,mereka pastinya akan memikirkan perkara ini terlebih dahulu.."adakah jalan hari ini penuh sesak atau pun jem".Tetapi tidak pada masyarakat yang tinggal di Gulf of Burn dan pulau Noirmoutier di perancis dimana setiap hari mereka terpaksa memikirkan dengan soalan ini.."ada jalan ke tidak hari ini".
Kehidupan mereka seharian terpaksa melalui jalan yang boleh dikatakan agak menakutkan untuk dilalui.Jalan atau laluan yang diberi jolokan nama sebagai Passage du Grois ini sentiasa ditegelami dengan air saban hari dek faktor air yang pasang.Malahan kapal yang telah pun karam boleh terdampar ditengah-tengah laluan tersebut jika air didalam sungai pasang terlalu kuat.
 
Inilah jalan Du grois pada waktu air sedang surut.Kelihatan sekumpulan penunggang basikal sedang melalui jalan du grois.



du grois 1

Ok cuba anda bayangkan pula anda sedang memandu,kemudian bila sampai di laluan ini anda melihat keadaan seperti dibawah.Nak reverse ke atau teruskan memandu..


du grois 2

 Dengan sedikit petunjuk daripada papan tanda yang masih lagi kelihatan..mungkin anda akan redah jugak bukan?



du grois 3

Sama seperti apa yang dilakukan oleh dua buah kereta dibawah ini..well..nasihat saya la,JANGAN..kenapa?


du grois 4

Saya takut kereta anda bakal tersadai seperti didalam gambar dibawah ini kikiki....


du grois 5

Jika air terlampau pasang..kapal pun boleh tumpang parking...

du grois 6

So ini rutin bagi masyarakat disana jika mereka ingin pulang ke rumah mereka,mungkin mereka tinggalkan kereta mereka di belakang dan kemudian redah air yang melimpah diatas jalan dengan cara berjalan kaki sahaja,

du grois 7


Sumber rujukan:
  1. acidcow.com
  2. viralnova.com


Anda suka tak dengan pos ini?
0 komen untuk "Beranikah anda untuk melalui jalan ini?"

Sila komen dengan berhemah dan jangan lupa untuk berkongsi pendapat anda di ruang komen.